Het kan zijn dat u niet tevreden bent over de handelwijze van Zorgboerderij Kastanjehof in een concreet geval of over de werkwijze van Zorgboerderij Kastanjehof in het algemeen. Loopt u niet te lang rond met deze gevoelens, maar praat er over met uw contactpersoon tijdens een rustig tijdstip. U kunt ook telefonisch contact opnemen met de bestuurders van Zorgboerderij Kastanjehof: deze staan u graag te woord en zijn gedurende kantoortijd te bereiken via telefoonnummer 06 1701 0346
Blijft uw gevoel van ontevredenheid ook na het gesprek groot, dan kunt u overgaan tot het formeel indienen van een klacht. Zorgboerderij Kastanjehof kent hiervoor een klachtenprocedure.
Klachtenreglement
Begripsbepalingen
In dit reglement wordt verstaan onder:
Indiening
Een klacht dient schriftelijk te worden ingediend bij het bestuur van Zorgboerderij Kastanjehof onder vermelding van naam en adres van de klager alsmede de redenen van de klacht. Het adres luidt:
Zorgboerderij Kastanjehof
T.a.v. Wim en Rina Keijzer
Mieldijk 9
1768 BV Barsingerhorn
De klacht kan ook gemaild worden naar het volgende e-mailadres: info@zb-kastanjehof.nl
U kunt desgewenst uw klacht ook neerleggen bij de cliëntvertrouwenspersoon van Zorgboerderij Kastanjehof. Dit is Hanny Kuyvenhoven, zij is bereikbaar op 071-36156625 of via e-mailadres kuyvenhoven01@hetnet.nl
Ook kunt u contact opnemen met een adviseur van het Advies- en Klachtenbureau Jeugdzorg, kortweg AKJ. Voor alle informatie hierover verwijzen wij u graag naar de website http://www.akj.nl/welkom/
Als laatste geldt dat cliënten met een verstandelijke beperking vallen onder de Wet Zorg en Dwang. In geval van onvrijwillige zorg, zorg waartegen de cliënt of zijn vertegenwoordiger zich verzet, kunnen zij ook de externe cliëntvertrouwenspersoon Wzd kunnen inschakelen.
De cliëntenvertrouwenspersoon Wzd kan de cliënt of de vertegenwoordiger informatie, advies geven en/of bijstaan wanneer het samenhangt met:
De cliëntvertrouwenspersoon Wzd kan via de volgende manieren bereikt worden:
Bevestiging van ontvangst
Onderzoek
Het bestuur stelt naar aanleiding van de ingediende klacht een onderzoek in en kan zich laten informeren – dan wel bijstaan – door een adviseur.
Horen van partijen
Het bestuur zal zo mogelijk binnen veertien dagen na indiening van de klacht de betrokken partijen horen. Dit ‘horen’ kan zowel mondeling als schriftelijk. Van een mondelinge behandeling maakt het bestuur een verslag op.
Beslistermijn
Het bestuur beslist binnen een maand na indiening van de klacht over de gegrondheid daarvan en deelt zijn gemotiveerde beslissing schriftelijk aan de partijen mede. Indien deze termijn niet haalbaar is, kan het bestuur deze termijn gemotiveerd eenmalig verlengen.